0 Yorum 0 Yorum  | 06 Ağustos, 2005

blogger'ın blogspot kullanıcılarına sunduğu (zorunlu) hizmetlerden birisi de navbar*. prag-matik'in (nam i diğer tara) komunite forumundaki mesajlarından sonra aşağıda dökümantasyonunu yapacağım bir hack* girişiminde bulundum.

bu hack girişimi blogger'daki navbar'ın blue (mavi), tan (günetşte yanmış ten rengi), black (siyah) ve silver (gümüş) renkleri dışında siteniz ile uyumlu navbar'lar hazırlamanızı sağlıyor.

1. Adım;

main.css ve 1.css dosyalarını harddiskimize indiriyoruz.

2. Adım;

üzerinde gerekli oynamaları yaptıktan sonra bu dosyaları ister blogger'ın imaj yükleme modülü ile blogspot sitenize isterseniz bize mail atarak blog kardeşliği sunucularına yüklüyorsunuz.

3. Adım;

<style type="text/css">
@import url(http://www.yourdomain.com/main.css);
@import url(http://www.yourdomain.com/1.css);
* #b-navbar {display:none !important; visibility:hidden !important;}
* #b-navbar * {display:none !important; visibility:hidden !important;}
</style>


stylesheet dosyanızın bittiği satırdan sonra aşağıdaki satırları ekliyoruz. yourdomain.com yazan yerlere bu dosyları upload ettiğiniz adresi yazacaksınız.

4. Adım;

blogger navbar kodunu <body> satırından iki satır sonra tekrar ekliyoruz.

*.txt dosyası olarak navbar kodu.

not: txt dosyasında "your domain here" yazan yere "http://" kullanmadan blogspot sitenizin adresini yazın.

Sonuç;

w3 tarafından xhtml 1.0'a göre validate edilmiş, özelliklerine ve renklerine kendinizin karar verebileceği bir navbar sahibi oluyorsunuz.

* : bu hack girişimi sonrasında doğacak zararlardan ben veya blog kardeşliği sorumlu değildir. blogger'ın bu konu hakkındaki terms of service'sini (madde 10) okuyabilirsiniz.

, , , , , ,

0 Yorum:

Yorum Yaz