37 Yorum 37 Yorum  | 14 Temmuz, 2005

öncelikle kutumuzu tanıyalım:

blog kardeşliği kutusu
kutunun neye benzediğini az çok gördükten sonra, geçelim detaylara. size verilen kod üzerinde gerekli değişiklikleri yaparak kutunuzu sitenizin bir parçası haline getirmeniz mümkün.

bk_client, sizin sitenize özel olarak atanmış üyelik numarasıdır. blog kardeşi olduğunuz süre boyunca bu numara hep aynı kalacaktır. bu sebeple kendi sitenize koyduğunuz kodun doğru olduğundan emin olunuz. bu istatistikler ve ileride düzenlenecek etkinlikler için önemli. ayrıca yeni bir blog sitesi açarsanız blog kardeşliği'ne tekrar üye olarak yeni bir üye numarası almanız gerekmektedir. tek bir üye numarası ile farklı sitelerde kutu göstermeniz, 2 sitenin de blog kardeşliği'nden çıkarılması ile sonuçlanabilir, lütfen özen gösteriniz.

bk_width ile kutunuzun genişliğini, bk_height ile de kutunuzun yüksekliğini belirliyorsunuz. bu tamamiyle sizin keyfinize ve sitenizin tasarımına kalmış. yalnız kutunun içindeki ögelerin tamamiyle görünür olduğundan emin olun.

örnek kullanım:
bk_width = 200;
bk_height = 60;


bk_color_bg ile kutunuzun arkaplan rengini belirleyebilirsiniz. yapmanız gereken FFFFFF, FF0000 gibi 6 haneli renk kodunu başına # işareti koymadan yazmak. isterseniz bu alana transparent yazarak kutunun saydam olmasını sağlayabilirsiniz.

örnek kullanım:
bk_color_bg = "F6F7F8";
veya
bk_color_bg = "transparent";


bk_color_border ile kutunuzun etrafındaki 1 piksellik çerçevenin rengini belirleyebilirsiniz. yapmanız gereken CCCCCC gibi 6 haneli renk kodunu başına # işareti koymadan yazmak. isterseniz bu alana transparent yazarak çerçevenin kalkmasını sağlayabilirsiniz.

örnek kullanım:
bk_color_border = "CCCCCC";
veya
bk_color_border = "transparent";


bk_color_site ve bk_color_title ile kutudaki yazıların renklerini belirleyebilirsiniz.

örnek kullanım:
bk_color_site = "FF0000";
bk_color_title = "D34D65"


bk_text_align ise kutudaki yazıları left/center/right/justify yazarak hizalamanıza yardımcı oluyor.

örnek kullanım:
bk_text_align = "left";


bk_font_size ile kutudaki yazıların boyutunu ayarlayabiliyorsunuz. hangi birimle yazı boyutu girmek istediğinizi de siz yazıyorsunuz: px, pt, em,..

örnek kullanım:
bk_font_size = "11px";


bk_font_family değişkeni kutunuzun içindeki yazıların hangi yazı tipi ile gösterileceğini belirtiyor.

örnek kullanım:
bk_font_family = "Arial";


bk_blogs değişkenine 1-5 arası bir rakam girerek kutunuzda kaç blog göstereceğinizi belirtiyorsunuz. bu aralığın dışında bir rakam girecek olursanız sistem otomatik olarak 1 blog gösterecektir. çoklu blog göstereceğiniz zaman, bk_height ile kutunuzun boyunu büyüterek kutunun tüm içeriğinin göründüğünden emin olun.

örnek kullanım:
bk_blogs = 5;


önemli not: aynı sayfada farklı blog gösterimi yapan kutular eklemeniz şimdilik mümkün değil. bu da demek oluyor ki aynı sayfaya hem 1 blog, hem de 5 blog gösteren 2 kutu ekleyemiyorsunuz, tabi onun yerine 2 tane 5 blog gösteren kutu eklemek her zaman daha iyidir.

bonus olarak belirtmek isterim ki sitenizde göstereceğiniz her yeni blog sizin gösterim sayınızı, dolayısıyla popülerliğinizi belirleyecektir, tıklama sayınızla orantılı olarak.

son olarak http://www.blogkardesligi.com/blogkardesleri.php adresine gidiyorsunuz, sitenizi buluyorsunuz ve yanındaki oka tıklayarak kodunuzu alıyorsunuz. zevklerinize göre kodunuzu değiştirdikten sonra sitenize ekliyorsunuz.

başka bir arzunuz?

 

37 Yorum:

Blogger Inan dedi ki...

Şu renk kodlarını öğrenmek için şu sayfalar kullanılabilir yazalım mı bir de?

Cumartesi, 16 Temmuz, 2005

 
Blogger freelancer dedi ki...

benim bi kaç isteğim olcak, mümkünse tabi;
linklerin altındaki çizgileri kaldırmak istiyorum... linklere active, visited ve hover renk atayabilmek istiyorum... bi de bu kutunun boyutunu otomatik olarak ayarlamanın yolu nedir? %100 yapsam da gösterilen blog sayısına göre değil hep aynı büyüklükte kutu oluşuyor...

Pazar, 17 Temmuz, 2005

 
Blogger baturalp dedi ki...

@freelancer, şu anda oldukça fazla sayıda değişkenimiz var, değişkenlerin sayısını text-decoration, active, visited, hover ekleyerek artırmayı pek mantıklı bulmuyorum. üstelik amatör kullanıcılar için de oldukça kafa karıştırıcı. öte yandan boşuna kodlar şişecek.

Pazar, 17 Temmuz, 2005

 
Blogger freelancer dedi ki...

ama sitenin genel görüntüsüyle çelişince pek hoş durmuyor, lütfeeen :D

en azından text decoration olsun bari

Pazar, 17 Temmuz, 2005

 
Blogger plush dedi ki...

msn spaces kullanıcıları maalesef kodu sitelerine koyamıyorlar, onun yerine linkler bölümünden bize kalıcı bağlantı vermeleri yeterli.

bakın biz de uzman değilmişiz, yapamamışız msn spaces'e uygun kod. değil mi bet3? :)

Perşembe, 15 Eylül, 2005

 
Anonymous Adsız dedi ki...

Peki blogsome'da nereye yerleştiriyoruz? Ben nereyi denediysem olmuyor :(

Pazartesi, 07 Kasım, 2005

 
Blogger 白锐 dedi ki...

peki www.blogger.com da yerleştirebiliyormuyuz. yerleştirebiliyorsak birda nasıl yerleştirebileceğimiz bir zahmet yazar iseniz bahtiyar olurum

Çarşamba, 09 Kasım, 2005

 
Anonymous Adsız dedi ki...

benim sorum da su;

herkeste aynı anda aynı kişinin blogu mu görünüyor?

nereye girsem bu kodları yazanın blogunda fyrari diye bir arkadaşın blogu çıkıyor sadece.

Cumartesi, 26 Kasım, 2005

 
Anonymous Adsız dedi ki...

Gönderilen kodları nereye kopyaladıysam göztermiyor.Bolgcu.com da nasıl yapılacak,????

Salı, 27 Aralık, 2005

 
Anonymous Adsız dedi ki...

bana mailime gönderdiğiniz kodları kopyaladım ama malesef kod olarak görünüyor.yapıştırdıgım hiç bir yerde kutucuk oluşmadı...nasıl olacak?????
acemiye yardım lütfen:)
www.blogcu.com/yust
mailto:eyustuner@yahoo.com

Cuma, 06 Ocak, 2006

 
Anonymous Adsız dedi ki...

ben hiçbir yere koyamadım nasıl olacak ??!!theblognet i kullanıyorum

Salı, 10 Ocak, 2006

 
Anonymous Adsız dedi ki...

maalesef ben de başaramadım,şunun bi açıklaması olsa çok iyi olurdu

Pazartesi, 16 Ocak, 2006

 
Blogger Mecda dedi ki...

yapamıyorummmmm....su kardeslik kutusunu nasıl koyacagımı bilemedim....nasıl yapıldıgını bilen varsa allah rızası icin bir cevap yazsin...nolurrr...cıldıracam....
mecda@yahoo.com

Perşembe, 19 Ocak, 2006

 
Blogger Cucurbitulae dedi ki...

blogger için nasıl yapılacağını bir türlü bulamadım, kodu yapıştırmadığım yer kalmadı.. bir bilen varsa allah rızası için
cucurbitulae@gmail.com

Cumartesi, 28 Ocak, 2006

 
Blogger TuLûAt dedi ki...

BlogKardeşliği kutusunu parametrik olarak vereceğimiz biri tag ile ilişkili olanları gösterecek bir düzenleme..

TuLûAt

Cuma, 10 Şubat, 2006

 
Anonymous Adsız dedi ki...

teknik olarak komple kod haliyle koymanız mümkün değil mi? ben bu kadar zımbırtıdan hiç bir şey anlamadım... sadece yazı yazarım blog kardeşliğine de üye olayım dedim ama valla çok karışık geldi... yok ccccc yazıcan aman dikkat et sonuna p yazma başına § koyma vs.. yok yok ben anlamadım... şöyle kesip kodların arasına yapıştırınca çıkan bir şeyle oluyorsa lütfen bana da haber verin....
ONALTIKIRKALTI

Cuma, 17 Şubat, 2006

 
Anonymous Adsız dedi ki...

ben kodu kopyalayınca kutu oluştu.. ama ne transparent ne de renk kodu ile oynamam sonuç verdi.. kutum beyaz görünüyor.. yazıların renklerini bir kez değiştirdim ( preview'da gördüm) ama save edince tekrar eski rengine yani kırmızıya döndü, neyse buna da alışırız..=))

Perşembe, 23 Şubat, 2006

 
Anonymous Adsız dedi ki...

biraz önce mesaj bırakırken adresimi yanlış girmişim..

Perşembe, 23 Şubat, 2006

 
Blogger Unknown dedi ki...

blogger da kodu yerleştirdim ama preview da kutu görünmüyor. terslik nerde?

Perşembe, 23 Mart, 2006

 
Blogger Ozan dedi ki...

Blogger a koydum ancak hiçbirsey görünmüyor... Linke ayrılan yer bomboş... Bir kac kişi daha yazmıs aynı sorunu ama cevabı göremedim...

Cuma, 24 Mart, 2006

 
Blogger Ozan dedi ki...

Arkadaşlar eğey yollanan kod sayfanızda görünmüyorsa, yani sanki hiç koymamış gibi oluyorsa size mail la gelen kod yanlış olabilir bana yanlıs yollanmış.... SİZE YOLLAN KOD YANLIŞ OLABİLİR!!
Lütfen konturol edin benim başım geldi... Burdaki linkten alın kodu...

Cuma, 24 Mart, 2006

 
Blogger plush dedi ki...

ozan haklı.. bazı web tabanlı mail servislerinin kendi içinde kullandığı değerler blog kardeşliği ile aynı olduğu için (bkz. gmail) kodlarınız hatalı olarak size ulaşıyor olabilir.

blog kardeşleri bölümünden kontrol etmeniz yararlı. bk_color_ !width, bk__height gibi değerlere dikkat.

eğer kodları gözükmeyen kullanıcılar varsa mail adresimizden (pk77@blogkardesligi.com) bizimle iritbata geçebilirler.

Cuma, 24 Mart, 2006

 
Blogger "ME" Liz Strauss dedi ki...

Hi Mert,
What a great thing you have going. I think you more than deserve to be an SOB.
Watch for it!

smiles,
Liz
Successful-Blog

Pazar, 26 Mart, 2006

 
Blogger gregor dedi ki...

bloğumu kardeş destekleme kutusuna iki kez denemene rağmen ekleyemedim.eminim kolay bi işlemdir fakat birtürlü olmuyor bu konuda destek alabileceğimiz arkadaşlar varsa mail göndermelerini önemle rica ediyorum.

Cuma, 14 Nisan, 2006

 
Blogger Birsen Şahin dedi ki...

Blogkardeşliği sözleşmemi hazırlıyordum, anlayamadığım iki soru ile karşılaştım. Biri rss, diğeri tag. Birileri bana yardım edebilir mi lütfen?

Cumartesi, 06 Mayıs, 2006

 
Blogger MUTFAK SAYFASI dedi ki...

Selamlar
Cok güzel bana kodu göndermissiniz, tessekkür ederim. Ama ben bunu tam olarak nereye kopye edicem? (Vorlage) Sayfanin neresin koysam sayfam tuhaflasti. Ben Blogger ile calisiyorum. Kodu tam olarak koyacagim yeri söylerseniz yada sizin blog-kardelavuzu.html adresinizde ilk bilgi olarak yayinlarsaniz benim de bir blog kutum sayfamda olusur umarim. Selamlar

Pazartesi, 15 Mayıs, 2006

 
Anonymous Adsız dedi ki...

kodum çalışıyodu ne güzel; bi hata sonucu şablonumu değiştirmiş bulundum ve yeni şablonda nereye koysom çalışmıyuo , napıcam bi el atarmısınız .

Cumartesi, 26 Ağustos, 2006

 
Anonymous Adsız dedi ki...

gönderdiğiniz kodu çalıştırmayı başaramadım , yardım edin nereye yapıştırıcam çalışsın diye : off

Cumartesi, 26 Ağustos, 2006

 
Anonymous Adsız dedi ki...

Blog kardeşliği ile ilgili hazırladığınız kutucuğun kodunu nereye koyacağız acaba? Blog sayfasındaki şablonda nereye koysak çalışmıyor. Birçok insan bu soruyu sormuş yorum sayfasında ama herhangi bir cevap göremedim. Güzel bir hizmet sunuyorsunuz ama bir de nasıl çalıştıracağımızı anlatsanız memnun olucaz. Kolay gelsin..

Cumartesi, 02 Eylül, 2006

 
Anonymous Adsız dedi ki...

Arkadaşlar sorun mail ile gönderilen kodun yanlış olması. Blogkardeşliği sitesinden kendi kodunuzu tekrar bulduğunuzda sorun ortadan kalkıyor. Herkese kolaylıklar..

Perşembe, 07 Eylül, 2006

 
Anonymous Adsız dedi ki...

ben kutumu alamadım :(
aşağıdan tıklıyorum yine aynı yerler açılıyor.
internet explorer yada mozilla firefox ikisinde de ayı :(
http://www.blogcu.com/pckopattron

Pazartesi, 16 Ekim, 2006

 
Blogger tarkan ikizler dedi ki...

ilaç niyetine bir sorumlu kişi de şu şöyle bu böyle diye bir cevap yazsa da burada bir iki numara öğrensek... kaç ay oldu bir cevap gelmedi... devlet dairesi gibi ordan oraya gönderip duruyor site...

Pazar, 05 Kasım, 2006

 
Blogger Süleyman Sönmez dedi ki...

Arkadaşlar
Güneşin Tam İçinde sitesi
http://ssonmez.spaces.live.com/ adresinden taşınmıştır.

Yeni adresi http://www.gunesintamicinde.com/
dir.
RSS içinse
http://www.gunesintamicinde.com/feed/
BLOG KARDEŞLERİ ve RSS yayınında düzeltilmesini rica ederim.

Süleyman SÖNMEZ

Salı, 09 Ocak, 2007

 
Blogger masalcı dedi ki...

Acaba sistemde bir sorunmu var? Bırakın kutucugu eklemeyi formu bile gönderemiyorum hata veriyor sürekli:( ben nasıl blog kardeşi olacağım??

Çarşamba, 23 Mayıs, 2007

 
Blogger OYS dedi ki...

blog kardeşliği sayfası açılmadığı için formu da dolduramıyorum. ve muhtesem blogumu kimselerle paylasamiyorum:P

Çarşamba, 08 Ağustos, 2007

 
Anonymous Adsız dedi ki...

''son olarak http://www.blogkardesligi.com/blogkardesleri.php adresine gidiyorsunuz, sitenizi buluyorsunuz ve yanındaki oka tıklayarak kodunuzu alıyorsunuz. zevklerinize göre kodunuzu değiştirdikten sonra sitenize ekliyorsunuz.''

sayfa hata veriyor,açılmadı bir türlü ne yapmalıyım kardeşler :(

Pazartesi, 23 Haziran, 2008

 
Blogger Zodiac dedi ki...

ben blog kardeşliğine yesil dusle adı altında üye oldum.. başka ne yapmam lazım. birisi düzgün bir şekilde anlatabilirmi. kodlarıda toplu olaak verirseniz sevinirim. valla beynim dumur oldu. ben bu işte yeniyim ondandır. mazur görün arkadaşlar

Perşembe, 26 Haziran, 2008

 

Yorum Yaz